জিহাদ মানে কি?
যুদ্ধৰ আৰবীত সমাৰ্থক শব্দ হৈছে হাৰ্ব আৰু পবিত্ৰৰ সমাৰ্থক শব্দ হৈছে মুকাদ্দাছা| গতিকে পবিত্ৰ যুদ্ধৰ সমাৰ্থক শব্দ আৰবীত হৈছে হাৰ্ব-অল-মুকাদ্দাছা|
গতিকে যিহেতু পবিত্ৰ যুদ্ধ মানে হাৰ্ব-অল-মুকাদ্দাছা তেন্তে এতিয়া প্ৰশ্ন হয় জিহাদ মানে কি?
জিহাদ হৈছে পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ ভূলকৈ মানুহৰ আগত দাঙি ধৰা এটি শব্দ আৰু ইয়াৰ এই ভূল অৰ্থটো ইতিমধ্যে অসমৰ নিউজ চেনেল আৰু স্থানীয় দলসমূহে অসমলৈকো কঢ়িয়াই আনিলে| এতিয়া কিছুমান ভণ্ড নেতা আৰু দলে সাম্প্ৰদায়িক মেৰুকৰণ উদ্দেশ্যে এই শব্দটোৰ ভূল অৰ্থ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ উঠিপৰি লাগিছে| অধিকাংশ মানুহে ভাবে যে জিহাদ মানে পবিত্ৰ যুদ্ধ যিটো সম্পূৰ্ণ অশুদ্ধ| ইয়াৰ উপৰিও বহু মুছলমানেও এই শব্দটোৰ অৰ্থ পবিত্ৰ যুদ্ধ বুলি ভূল ভাৱে উপস্থাপন কৰা দেখা যায়| কিন্তু পবিত্ৰ যুদ্ধৰ আৰবী সমাৰ্থক হৈছে হাৰ্ব-অল-মুকাদ্দাছা যিটো শব্দৰ বৰ্ণনা কোৰাআনৰ কোনো অংশতেই পোৱা নাযায়|
জিহাদ শব্দৰ অভিধানিক অৰ্থ হৈছে নিজৰ বা সমাজৰ উন্নতিৰ কাৰণে যত্ন কৰা বা চেষ্টা কৰা| তলত জিহাদৰ কিছুমান উদাহৰণ দিয়া হ'ল-
১) আপুনি ধুমপানৰ অভ্যাস এৰিবলৈ চেষ্টা কৰাকো জেহাদ বুলি কব পাৰি|
২) প্ৰধান মন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ "স্বচ্ছ ভাৰত অভিযান" ভাৰতক নিকা কৰিবলৈ কৰা এক জিহাদ|
৩)খং,আত্মগৌৰৱ,হিংসা আদিৰ পৰা আতৰিবলৈ চেষ্টা কৰা হৈছে একপ্ৰকাৰৰ জিহাদ|
৪)ভাৰতীয় সেনাই আমাক শক্ৰৰ পৰা ৰক্ষা কৰিবলৈ সীমান্তত কৰি থকা প্ৰচেষ্টা হৈছে এক প্ৰকাৰৰ জিহাদ|
৫)মহাভাৰতত পাণ্ডবে সমাজত শান্তি-সম্প্ৰীতি আৰু সত্য প্ৰতিষ্ঠা কৰিবলৈ অপশক্তি কৌৰৱৰ বিৰুদ্ধে যুদ্ধ কৰিছিল| গতিকে আমি আৰবী ভাষাত কব পাৰো যে পঞ্চপাণ্ডৱে কৌৰৱৰ বিৰুদ্ধে শান্তি প্ৰতিষ্ঠাৰ উদ্দেশ্যে জিহাদ কৰিছিল| গতিকে আমি ইয়াকে বুজিলো যে জিহাদ কৰিবলৈ যুদ্ধ কৰিব লগীয়া হব পাৰে কিন্তু জিহাদ শব্দটোৱে পবিত্ৰ যুদ্ধৰ অৰ্থ বহন নকৰে|
British broadcasting corporation ৰ অনুসৰি তলত দিয়া বাক্যবোৰে জিহাদৰ অৰ্থ নুবুজায়-
ক)বলপ্ৰয়োগৰে ইচলামলৈ ধৰ্মান্তৰিত কৰা|
খ)উপনিবেশ স্থাপনৰ উদ্দেশ্যেৰে কোনো দেশক জয় কৰা|
গ)অৰ্থনৈতিক লাভৰ উদ্দেশ্যেৰে কোনো অঞ্চল দখল কৰা|
ঘ)কোনো নেতাৰ ক্ষমতা প্ৰদৰ্শন কৰা|
আমি জানো যে কিছুমান মানহে জানি-শুনিও শিকিব নোখোজে|তেনে লোকক নিশ্বয় হাজাৰ বাৰ বুজালেও জিহাদ মানে যুদ্ধ,সন্ত্ৰাসবাদ,কাজিয়া আদি বুলিয়েই ভাবিব| তেঁওলোকৰ কাৰণে কোৰআনৰ এটা বাকাংশ উল্লেখ কৰিলো-
" সিঁহত হৈছে কলা,বোবা আৰু অন্ধ,গতিকে সিহতে সত্যৰ পথলৈ উভতি নাহে"|
কোৰআন(২:১৯)
যুদ্ধৰ আৰবীত সমাৰ্থক শব্দ হৈছে হাৰ্ব আৰু পবিত্ৰৰ সমাৰ্থক শব্দ হৈছে মুকাদ্দাছা| গতিকে পবিত্ৰ যুদ্ধৰ সমাৰ্থক শব্দ আৰবীত হৈছে হাৰ্ব-অল-মুকাদ্দাছা|
গতিকে যিহেতু পবিত্ৰ যুদ্ধ মানে হাৰ্ব-অল-মুকাদ্দাছা তেন্তে এতিয়া প্ৰশ্ন হয় জিহাদ মানে কি?
জিহাদ হৈছে পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ ভূলকৈ মানুহৰ আগত দাঙি ধৰা এটি শব্দ আৰু ইয়াৰ এই ভূল অৰ্থটো ইতিমধ্যে অসমৰ নিউজ চেনেল আৰু স্থানীয় দলসমূহে অসমলৈকো কঢ়িয়াই আনিলে| এতিয়া কিছুমান ভণ্ড নেতা আৰু দলে সাম্প্ৰদায়িক মেৰুকৰণ উদ্দেশ্যে এই শব্দটোৰ ভূল অৰ্থ ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ উঠিপৰি লাগিছে| অধিকাংশ মানুহে ভাবে যে জিহাদ মানে পবিত্ৰ যুদ্ধ যিটো সম্পূৰ্ণ অশুদ্ধ| ইয়াৰ উপৰিও বহু মুছলমানেও এই শব্দটোৰ অৰ্থ পবিত্ৰ যুদ্ধ বুলি ভূল ভাৱে উপস্থাপন কৰা দেখা যায়| কিন্তু পবিত্ৰ যুদ্ধৰ আৰবী সমাৰ্থক হৈছে হাৰ্ব-অল-মুকাদ্দাছা যিটো শব্দৰ বৰ্ণনা কোৰাআনৰ কোনো অংশতেই পোৱা নাযায়|
জিহাদ শব্দৰ অভিধানিক অৰ্থ হৈছে নিজৰ বা সমাজৰ উন্নতিৰ কাৰণে যত্ন কৰা বা চেষ্টা কৰা| তলত জিহাদৰ কিছুমান উদাহৰণ দিয়া হ'ল-
১) আপুনি ধুমপানৰ অভ্যাস এৰিবলৈ চেষ্টা কৰাকো জেহাদ বুলি কব পাৰি|
২) প্ৰধান মন্ত্ৰী নৰেন্দ্ৰ মোদীৰ "স্বচ্ছ ভাৰত অভিযান" ভাৰতক নিকা কৰিবলৈ কৰা এক জিহাদ|
৩)খং,আত্মগৌৰৱ,হিংসা আদিৰ পৰা আতৰিবলৈ চেষ্টা কৰা হৈছে একপ্ৰকাৰৰ জিহাদ|
৪)ভাৰতীয় সেনাই আমাক শক্ৰৰ পৰা ৰক্ষা কৰিবলৈ সীমান্তত কৰি থকা প্ৰচেষ্টা হৈছে এক প্ৰকাৰৰ জিহাদ|
৫)মহাভাৰতত পাণ্ডবে সমাজত শান্তি-সম্প্ৰীতি আৰু সত্য প্ৰতিষ্ঠা কৰিবলৈ অপশক্তি কৌৰৱৰ বিৰুদ্ধে যুদ্ধ কৰিছিল| গতিকে আমি আৰবী ভাষাত কব পাৰো যে পঞ্চপাণ্ডৱে কৌৰৱৰ বিৰুদ্ধে শান্তি প্ৰতিষ্ঠাৰ উদ্দেশ্যে জিহাদ কৰিছিল| গতিকে আমি ইয়াকে বুজিলো যে জিহাদ কৰিবলৈ যুদ্ধ কৰিব লগীয়া হব পাৰে কিন্তু জিহাদ শব্দটোৱে পবিত্ৰ যুদ্ধৰ অৰ্থ বহন নকৰে|
British broadcasting corporation ৰ অনুসৰি তলত দিয়া বাক্যবোৰে জিহাদৰ অৰ্থ নুবুজায়-
ক)বলপ্ৰয়োগৰে ইচলামলৈ ধৰ্মান্তৰিত কৰা|
খ)উপনিবেশ স্থাপনৰ উদ্দেশ্যেৰে কোনো দেশক জয় কৰা|
গ)অৰ্থনৈতিক লাভৰ উদ্দেশ্যেৰে কোনো অঞ্চল দখল কৰা|
ঘ)কোনো নেতাৰ ক্ষমতা প্ৰদৰ্শন কৰা|
আমি জানো যে কিছুমান মানহে জানি-শুনিও শিকিব নোখোজে|তেনে লোকক নিশ্বয় হাজাৰ বাৰ বুজালেও জিহাদ মানে যুদ্ধ,সন্ত্ৰাসবাদ,কাজিয়া আদি বুলিয়েই ভাবিব| তেঁওলোকৰ কাৰণে কোৰআনৰ এটা বাকাংশ উল্লেখ কৰিলো-
" সিঁহত হৈছে কলা,বোবা আৰু অন্ধ,গতিকে সিহতে সত্যৰ পথলৈ উভতি নাহে"|
কোৰআন(২:১৯)
No comments:
Post a Comment