নাস্তিক আৰু আস্তিক
এচাম নাস্তিকক প্ৰায়ে যুক্তি দিয়া দেখা যায় যে এজন মানুহ যুক্তিবাদী হ'লে নাস্তিক হ'বই । তাৰ মানে সিহঁতে এইটো বুজাব বিচাৰে যে আস্তিক সকল কেতিয়াও যুক্তিবাদী হ'ব নোৱাৰে । তেওঁলোক অন্ধবিশ্বাসী। নাস্তিক সকলৰ এই logicটো কিমান যুক্তি সংগত ?
আস্তিক বা নাস্তিক এই শব্দ দুটা ঈশ্বৰত বিশ্বাসৰ সৈতে জড়িত । কোনো এটা কথা বৈজ্ঞানিক ভাৱে প্ৰমাণিত নোহোৱালৈকে সেই কথাটোৰ সত্যাসত্য নিৰূপণ অসম্ভৱ । কোনো প্ৰমাণ নোহোৱাকৈ কোনো এটা বস্তুৰ উপস্থিতিক বিশ্বাস কৰা বা নকৰা দুয়োটা পক্ষকেই একেটা শ্ৰেণীতেই ৰখিব পাৰি । কাৰণ, যিদৰে এটা পক্ষই কোনো বৈজ্ঞানিক ভিত্তি নোহোৱাকৈ বিশ্বাস কৰি লয় ঠিক একেদৰে আনটো পক্ষই কোনো বৈজ্ঞানিক ভিত্তি নোহোৱাকৈয়ে বিশ্বাস নকৰি লয় । এইখিনিতে এটা ঘটনালৈ মনত পৰিছে । মেগন নামৰ ভেড়া ৰখীয়া জনৰ ভেড়া কেইটা এদিন হঠাৎ কাষৰ অচিনাকি পাহৰটোলৈ গৈছিল । সন্ধিয়া যেতিয়া মেগনে ভেড়া কেইটা আনিবলৈ গৈছিল তেতিয়া তাৰ ভৰি কেইখন পাহাৰটোৱে টানি ধৰিছিল । সি ভয়ে ভয়ে যেনেতেনে ঘুৰি আহি গাওঁ পাইছিলহি । গাওঁ আহি পাই সি গাওঁৰ মানুহক কথাটো কোৱাত পিছদিনা গাওঁৰ মানুহবোৰ একগোট হৈ পাহৰটোত কি আছে চাবলৈ গৈছিল । কিন্তু পিছদিনা কাকো পাহাৰটোৱে টানি ধৰা নাছিল । তাৰ পাছত সকলো ঘূৰি আহিছিল । সেই সময়ত এচাম যুক্তিবাদীয়ে মেগনৰ ভ্ৰম হোৱা বুলি কৈছিল । কাৰণ বাকীবোৰ মানুহে পাহাৰটোলৈ গৈ সেই একে অভিজ্ঞতাৰ সন্মুখীন হোৱা নাছিল । সিহঁতে মেগনক ভয়াতুৰ বুলি ঠাট্টা কৰিছিল । মেগনক বিশ্বাস কৰা এচামে এয়া কোনো অদৃশ্য শক্তিৰ কাম বুলি ধৰি লৈছিল । এচাম অনুসন্ধিৎসু মনৰ ব্যক্তিয়ে আকৌ এই ঘটনাৰ ৰহস্য বিচাৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছিল । এই ঘটনাটোত যুক্তিবাদী সকলে মেগনৰ প্ৰতি কৰা reactionঅৰ বাবে সিহঁতক দোষ দিব নোৱাৰি । আনহাতে মেগনৰ কথাত বিশ্বাস কৰি অদৃশ্য শক্তিৰ হাত থকা বুলি ভবা শ্ৰেণীটোকো ভুল বুলিব নোৱাৰি । দৰাচলতে সেইদিনা মেগনৰ চেন্দেলযোৰ চিঙি গৈছিল । সেইবাবে তেওঁ সেইদিনা লো জাতীয় ধাতুৰে চেন্দেলপাট repair কৰি লৈছিল। পাহাৰটো ভৰি আছিল Natural magentৰে । পাহাৰটোত থকা natural magnetএ মেগনৰ চেন্দেলপাট টানি ধৰিছিল । তেতিয়ালৈকে বৈজ্ঞানিক ভাৱে চুম্বকৰ আৱিস্কাৰ হোৱা নাছিল । সেয়েহে ঘটানাটোক কেন্দ্ৰ কৰি সকলোৱে নিজৰ চিন্তাৰ ধৰণ অনুসৰি নিজৰ নিজৰ মতামত প্ৰকাশ কৰিছিল। ঘটনাটোৰ পৰা এইটো স্পষ্ট হয় যে আপাত দৃষ্টিত কোনো এটা কথাৰ সপক্ষত যুক্তি থাকিলেও সেয়া বিজ্ঞানৰ পৰীক্ষাগাৰত fail মাৰিব পাৰে । প্ৰয়োজন কেৱল অপেক্ষাৰ।
ব্ৰহ্মাণ্ডৰ জটিল ৰহস্যৰ মাজৰ পৰা কিছু ৰহস্য বিজ্ঞানে ভেদ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে। তাৰ মাজৰ এটা হল পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ Complex self operating machine "মানৱ দেহ"। যদিও বিজ্ঞানে মানৱ দেহৰ ৰহস্য উদ্ঘাটন কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে কিন্তু এতিয়ালৈ তেনেকুৱা হুবহু মানুহ সাজি উলিয়াব পৰা নাই। মানৱ দেহ এই ৰহস্যময় ব্ৰহ্মাণ্ডৰ কেৱল এটা ক্ষুদ্ৰ অংশহে। যেতিয়ালৈ কোনো এটা শক্তিৰ উপস্থিতৰ উমান পালেও বৈজ্ঞানিক ভাবে প্ৰমাণিত নহয় তেতিয়ালৈ সেই শক্তিৰ প্ৰভাৱো অন্ধ বিশ্বাসৰ শ্ৰেণীতেই থাকে। হয়টো বিভিন্ন কাৰণত সকলোৱে সেই শক্তিৰ উপস্থিতিৰ উমান পাব পৰা নাই। তাৰ অৰ্থ এইটো নহয় যে সেই শক্তি নাই। অন্ধভাৱে কোনো এটা কথাত বিশ্বাস কৰাটো যেনেদৰে অন্ধবিশ্বাস, বৈজ্ঞানিক ভাৱে কোনো এটা কথা অসত্য বুলি প্ৰমাণিত নোহোৱাকৈ সেই কথাটো deny কৰাটোও একপ্ৰকাৰ অন্ধবিশ্বাস। সেইবাবেই হয়টো ডাঙৰ ডাঙৰ বিজ্ঞানী সকলে ঈশ্বৰৰ উপস্থিতি নাইবা অনুপস্থিতি বিষয়ত মন্তব্য কৰাৰ পৰা বিৰত থাকে। কাৰণ বিজ্ঞানী সকলেও জানে যে সিহঁতে ব্ৰহ্মাণ্ডৰ ১% মান ৰহস্যহে উদ্ঘাটন কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে। তেনে ক্ষেত্ৰত যিজন ঈশ্বৰক ব্ৰহ্মাণ্ডৰ সৃষ্টিকৰ্তা বুলি বিশ্বাস কৰা হয় সেইজন ঈশ্বৰৰ উপস্থিতিক deny কৰা মানে হিমালয় পৰ্বত কান্ধত তুলি লবলৈ চেষ্টা কৰাৰ নিচিনা কথা। পঞ্চ ইন্দ্ৰীয়ৰ সীমিত ক্ষমতাৰে আমি ঈশ্বৰৰ উপস্থিতিক deny কৰিব যাব নোৱাৰোঁ। আমি মনত ৰখা উচিত যে মানুহৰ শ্ৰব্য শক্তি 20hzৰ পৰা 20,000hzৰ ভিতৰত। মানে 20hzৰ তলৰ frequencyত কোনোবাই মাতি থাকিলেও আমি নুশুনো আৰু 20,000hz frequencyৰ ওপৰত কোনোবাই মাতি থাকিলেও আমি নুশুনো।
শেষত, লিখনিটো পঢ়াৰ পাছত কোনোবাই হয়টো কব পাৰে যে যদি আপুনি ঈশ্বৰ আছে বুলি ভাবে তেনেহলে প্ৰমাণ দেখুৱাওঁক। তেওঁলোকক মই এটা কথাই কব বিচাৰোঁ। ঈশ্বৰৰ উপস্থিতিৰ সপক্ষে বা বিপক্ষে যুক্তি দিব যোৱা কথাটো পুখুৰীত জাল চবিয়াই জালখন নুঠাওতেই জালত মাছ পৰিছে নে নাই কব যোৱাৰ নিচিনা কথা। যিদৰে জালত মাছ পৰিছে বুলি দাবী কৰা জনৰ জালখন উঠাই মাছ তুলি দেখুৱাটো কৰ্তব্য, ঠিক তেনেদৰে জালত মাছ নাইপৰা বুলি দাবী কৰা জনৰ কৰ্তব্য জালখন উঠাই মাছ নাইপৰা বুলি প্ৰমাণ কৰি দিয়াটো ।
এচাম নাস্তিকক প্ৰায়ে যুক্তি দিয়া দেখা যায় যে এজন মানুহ যুক্তিবাদী হ'লে নাস্তিক হ'বই । তাৰ মানে সিহঁতে এইটো বুজাব বিচাৰে যে আস্তিক সকল কেতিয়াও যুক্তিবাদী হ'ব নোৱাৰে । তেওঁলোক অন্ধবিশ্বাসী। নাস্তিক সকলৰ এই logicটো কিমান যুক্তি সংগত ?
আস্তিক বা নাস্তিক এই শব্দ দুটা ঈশ্বৰত বিশ্বাসৰ সৈতে জড়িত । কোনো এটা কথা বৈজ্ঞানিক ভাৱে প্ৰমাণিত নোহোৱালৈকে সেই কথাটোৰ সত্যাসত্য নিৰূপণ অসম্ভৱ । কোনো প্ৰমাণ নোহোৱাকৈ কোনো এটা বস্তুৰ উপস্থিতিক বিশ্বাস কৰা বা নকৰা দুয়োটা পক্ষকেই একেটা শ্ৰেণীতেই ৰখিব পাৰি । কাৰণ, যিদৰে এটা পক্ষই কোনো বৈজ্ঞানিক ভিত্তি নোহোৱাকৈ বিশ্বাস কৰি লয় ঠিক একেদৰে আনটো পক্ষই কোনো বৈজ্ঞানিক ভিত্তি নোহোৱাকৈয়ে বিশ্বাস নকৰি লয় । এইখিনিতে এটা ঘটনালৈ মনত পৰিছে । মেগন নামৰ ভেড়া ৰখীয়া জনৰ ভেড়া কেইটা এদিন হঠাৎ কাষৰ অচিনাকি পাহৰটোলৈ গৈছিল । সন্ধিয়া যেতিয়া মেগনে ভেড়া কেইটা আনিবলৈ গৈছিল তেতিয়া তাৰ ভৰি কেইখন পাহাৰটোৱে টানি ধৰিছিল । সি ভয়ে ভয়ে যেনেতেনে ঘুৰি আহি গাওঁ পাইছিলহি । গাওঁ আহি পাই সি গাওঁৰ মানুহক কথাটো কোৱাত পিছদিনা গাওঁৰ মানুহবোৰ একগোট হৈ পাহৰটোত কি আছে চাবলৈ গৈছিল । কিন্তু পিছদিনা কাকো পাহাৰটোৱে টানি ধৰা নাছিল । তাৰ পাছত সকলো ঘূৰি আহিছিল । সেই সময়ত এচাম যুক্তিবাদীয়ে মেগনৰ ভ্ৰম হোৱা বুলি কৈছিল । কাৰণ বাকীবোৰ মানুহে পাহাৰটোলৈ গৈ সেই একে অভিজ্ঞতাৰ সন্মুখীন হোৱা নাছিল । সিহঁতে মেগনক ভয়াতুৰ বুলি ঠাট্টা কৰিছিল । মেগনক বিশ্বাস কৰা এচামে এয়া কোনো অদৃশ্য শক্তিৰ কাম বুলি ধৰি লৈছিল । এচাম অনুসন্ধিৎসু মনৰ ব্যক্তিয়ে আকৌ এই ঘটনাৰ ৰহস্য বিচাৰিবলৈ চেষ্টা কৰিছিল । এই ঘটনাটোত যুক্তিবাদী সকলে মেগনৰ প্ৰতি কৰা reactionঅৰ বাবে সিহঁতক দোষ দিব নোৱাৰি । আনহাতে মেগনৰ কথাত বিশ্বাস কৰি অদৃশ্য শক্তিৰ হাত থকা বুলি ভবা শ্ৰেণীটোকো ভুল বুলিব নোৱাৰি । দৰাচলতে সেইদিনা মেগনৰ চেন্দেলযোৰ চিঙি গৈছিল । সেইবাবে তেওঁ সেইদিনা লো জাতীয় ধাতুৰে চেন্দেলপাট repair কৰি লৈছিল। পাহাৰটো ভৰি আছিল Natural magentৰে । পাহাৰটোত থকা natural magnetএ মেগনৰ চেন্দেলপাট টানি ধৰিছিল । তেতিয়ালৈকে বৈজ্ঞানিক ভাৱে চুম্বকৰ আৱিস্কাৰ হোৱা নাছিল । সেয়েহে ঘটানাটোক কেন্দ্ৰ কৰি সকলোৱে নিজৰ চিন্তাৰ ধৰণ অনুসৰি নিজৰ নিজৰ মতামত প্ৰকাশ কৰিছিল। ঘটনাটোৰ পৰা এইটো স্পষ্ট হয় যে আপাত দৃষ্টিত কোনো এটা কথাৰ সপক্ষত যুক্তি থাকিলেও সেয়া বিজ্ঞানৰ পৰীক্ষাগাৰত fail মাৰিব পাৰে । প্ৰয়োজন কেৱল অপেক্ষাৰ।
ব্ৰহ্মাণ্ডৰ জটিল ৰহস্যৰ মাজৰ পৰা কিছু ৰহস্য বিজ্ঞানে ভেদ কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে। তাৰ মাজৰ এটা হল পৃথিৱীৰ আটাইতকৈ Complex self operating machine "মানৱ দেহ"। যদিও বিজ্ঞানে মানৱ দেহৰ ৰহস্য উদ্ঘাটন কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে কিন্তু এতিয়ালৈ তেনেকুৱা হুবহু মানুহ সাজি উলিয়াব পৰা নাই। মানৱ দেহ এই ৰহস্যময় ব্ৰহ্মাণ্ডৰ কেৱল এটা ক্ষুদ্ৰ অংশহে। যেতিয়ালৈ কোনো এটা শক্তিৰ উপস্থিতৰ উমান পালেও বৈজ্ঞানিক ভাবে প্ৰমাণিত নহয় তেতিয়ালৈ সেই শক্তিৰ প্ৰভাৱো অন্ধ বিশ্বাসৰ শ্ৰেণীতেই থাকে। হয়টো বিভিন্ন কাৰণত সকলোৱে সেই শক্তিৰ উপস্থিতিৰ উমান পাব পৰা নাই। তাৰ অৰ্থ এইটো নহয় যে সেই শক্তি নাই। অন্ধভাৱে কোনো এটা কথাত বিশ্বাস কৰাটো যেনেদৰে অন্ধবিশ্বাস, বৈজ্ঞানিক ভাৱে কোনো এটা কথা অসত্য বুলি প্ৰমাণিত নোহোৱাকৈ সেই কথাটো deny কৰাটোও একপ্ৰকাৰ অন্ধবিশ্বাস। সেইবাবেই হয়টো ডাঙৰ ডাঙৰ বিজ্ঞানী সকলে ঈশ্বৰৰ উপস্থিতি নাইবা অনুপস্থিতি বিষয়ত মন্তব্য কৰাৰ পৰা বিৰত থাকে। কাৰণ বিজ্ঞানী সকলেও জানে যে সিহঁতে ব্ৰহ্মাণ্ডৰ ১% মান ৰহস্যহে উদ্ঘাটন কৰিবলৈ সক্ষম হৈছে। তেনে ক্ষেত্ৰত যিজন ঈশ্বৰক ব্ৰহ্মাণ্ডৰ সৃষ্টিকৰ্তা বুলি বিশ্বাস কৰা হয় সেইজন ঈশ্বৰৰ উপস্থিতিক deny কৰা মানে হিমালয় পৰ্বত কান্ধত তুলি লবলৈ চেষ্টা কৰাৰ নিচিনা কথা। পঞ্চ ইন্দ্ৰীয়ৰ সীমিত ক্ষমতাৰে আমি ঈশ্বৰৰ উপস্থিতিক deny কৰিব যাব নোৱাৰোঁ। আমি মনত ৰখা উচিত যে মানুহৰ শ্ৰব্য শক্তি 20hzৰ পৰা 20,000hzৰ ভিতৰত। মানে 20hzৰ তলৰ frequencyত কোনোবাই মাতি থাকিলেও আমি নুশুনো আৰু 20,000hz frequencyৰ ওপৰত কোনোবাই মাতি থাকিলেও আমি নুশুনো।
শেষত, লিখনিটো পঢ়াৰ পাছত কোনোবাই হয়টো কব পাৰে যে যদি আপুনি ঈশ্বৰ আছে বুলি ভাবে তেনেহলে প্ৰমাণ দেখুৱাওঁক। তেওঁলোকক মই এটা কথাই কব বিচাৰোঁ। ঈশ্বৰৰ উপস্থিতিৰ সপক্ষে বা বিপক্ষে যুক্তি দিব যোৱা কথাটো পুখুৰীত জাল চবিয়াই জালখন নুঠাওতেই জালত মাছ পৰিছে নে নাই কব যোৱাৰ নিচিনা কথা। যিদৰে জালত মাছ পৰিছে বুলি দাবী কৰা জনৰ জালখন উঠাই মাছ তুলি দেখুৱাটো কৰ্তব্য, ঠিক তেনেদৰে জালত মাছ নাইপৰা বুলি দাবী কৰা জনৰ কৰ্তব্য জালখন উঠাই মাছ নাইপৰা বুলি প্ৰমাণ কৰি দিয়াটো ।
No comments:
Post a Comment